piątek, 26 kwietnia 2013

Budyniowa pianka z wiśniami

Przepis na to ciasto znalazłam pół roku temu, w wersji z malinami.  Z tego co zauważyłam właśnie w takiej wersji występuje na wielu stronach i blogach. Z powodu braku tych owoców zdecydowałam się na pewną zamianę. Kiedy pierwszy raz robiłam to ciasto jedynymi dostępnymi dla mnie owocami były wiśnie schowane na piwnicznej półce. Wybór okazał się strzałem w dziesiątkę i według mnie i moich smakoszy dużo lepszą i ciekawszą w smaku alternatywą! Kwaskowaty smak wiśni świetnie komponuje się ze słodyczą pianki i kruchym ciastem.

Składniki na ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki
  • 250g margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek
Składniki na piankę:
  • 5 białek
  • pół szklanki cukru pudru
  • 2 budynie waniliowe
  • cukier waniliowy
  • pół szklanki oleju
  • słoik wydrylowanych wiśni

Ciasto:
Ze składników zagnieść kruche ciasto. Zawinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki. Dno blaszki wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Zatrzeć na tarce 60% ciasta. Delikatnie docisnąć. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut. Ostudzić.

Pianka:
Ubić białka, pod koniec powoli wsypując cukry. Następnie dodać proszek budyniowy i olej. Krótko zmiksować. Wyłożyć na zimny spód. Ułożyć owoce. Zetrzeć resztę ciasta. Piec 35 minut w temperaturze 180 stopni. Gdy ciasto wystygnie można opruszyć cukrem pudrem.


1 komentarz:

  1. powinnaś iść do "polskiego turnieju wypieków" :)

    http://www.tlcpolska.pl/programy/polski-turniej-wypiekow

    a sernik był pyszny !

    OdpowiedzUsuń